Čekání u přepážek jsme zkrátili na minimum
Průměrná čekací doba u přepážek správních agend městských úřadů v ostatních městech činí sedm minut. V Občanském informačním centru (OIC) Městského úřadu v Moravské Třebové se však podařilo stlačit tento čas v průměru na půldruhou minutu.
Také počet úředních hodin je znatelně vyšší než republikový průměr. OIC je k dispozici občanům o 15 hodin týdně více než je tomu v jiných městech. V OIC si mohou lidé požádat o vystavení či výměnu občanského průkazu nebo pasu, přihlásit se do evidence obyvatel, nechat si ověřit listinu či podpis, využít služeb Czech POINT, zaplatit poplatek za odpady i psy atd. „Nosnou myšlenkou projektu bylo soustředit většinu poskytovaných produktů a služeb do jednoho centra tak, aby občané nemuseli obíhat kanceláře v různých objektech. Tak vznikla přepážková pracoviště s vyvolávacím systémem, která poskytují dostatek soukromí pro občany a umožňují i klidnou práci zaměstnankyň na přepážkách. Veřejnosti viditelnou část OIC představuje šest přepážek a jedna vstupní informační přepážka. Dvě přepážky jsou volné a ve špičce je lze posílit dalšími pracovnicemi,“ uvedl Ing. Pavel Šafařík, vedoucí odboru vnitřních věcí. „V některých městech zavádějí úřady elektronický objednávkový systém pro jednání s příslušnými pracovníky úřadu. Vzhledem k nízkým čekacím lhůtám na našem OIC však zavedení takovéhoto systému nezvažujeme,“ dodal Ing. Stanislav Zemánek, tajemník městského úřadu v Moravské Třebové. Takto efektivní systém spolupráce s občany byl inspirací i pro zahraničí. Vybudování OIC vysoce ocenilo Ministerstvo zahraničí Nizozemského království, které poskytlo dotaci na zařízení obdobného centra v ukrajinském městě Romny, a to za účasti expertů z Vlaardingenu a Moravské Třebové.