Českomoravské pomezí vybralo nové logo
V létě letošního roku bylo založen nový dobrovolný svazek obcí s názvem Českomoravské pomezí. Zakladatelskou smlouvu podepsali starostové těchto města: Litomyšl, Polička, Svitavy, Moravská Třebová a Vysoké Mýto. území Českomoravského pomezí kopíruje turistický region, který mnozí čtenáři znají pod názvem Svitavsko. Propagace této turistické oblasti probíhá již od roku 2005 díky podpoře evropských fondů. Realizován již byl infokatalog, brožura Na kole Krajem Smetany a Martinů, trhací mapy, multimediální CD ROM a plakáty oblasti. Nový grant je určen na zhotovení dalších propagačních materiálů a tiskovin, na marketingovou podporu Českomoravského pomezí a na vytvoření loga oblasti. Celkové náklady na tento projekt jsou asi 1.335 tisíc Kč, z toho 1.138 Kč tvoří uznatelné náklady. Žadatel se na realizaci projektu podílí pouze 10% z uznatelných nákladů (asi 114 tisíci Kč), 75% všech uznatelných nákladů je financováno z Evropských fondů a 15% hradí ze svých prostředků Pardubický kraj. Ve velkém nákladu bude vydána opět nezbytná mapa oblasti, novinkou bude zimní mapa s vyznačením možnosti sjezdového i běžkového lyžování dále brožura lákající na turistické atraktivity Českomoravského pomezí, propagační materiál zaměřený na pěší turistiku, na cykloturistiku a image brožura o Českomoravském pomezí. V rámci marketingové podpory bude realizována kampaň v médiích, proběhne prezentace na veletrzích cestovního ruchu a vytvořena bude řada propagačních předmětů a samozřejmě samostatné webové stránky oblasti.Mezi velmi důležité pro prezentaci každé turistické oblasti patří bezesporu vytvoření loga. Na základě výběrového řízení bylo vybráno logo z dílny grafického studia TP DESIGN jehož autorem je Tomáš Pakosta. Logo vychází ze zvláštnosti naší turistické oblasti, kterou je velké množství měst blízko sebe a nabízejí tak zajímavé možnosti na výlety, ale i další společné turistické produkty. V barevné variantě má každý puntík či korálek svoji barvu - Litomyšl vínovou, Svitavy modrou, Polička oranžovou, Moravská Třebová zelenou a Vysoké Mýto žlutou. Toto řešení nabízí celou řadu možných sloganů. Jeden bude použit i ve stánku na lednovém veletrhu Regiontour v Brně. Nebo snad nesouhlasíte s tím, že Českomoravské pomezí hraje všemi barvami ? Nedoporučili byste svým známým, aby si sami Navlékli svůj náhrdelník zážitků ? Ing. Michaela Severová,člen výkonného výboru DSO Českomoravské pomezí