Do našeho regionu může nalákat i na Tourfilmu oceněný snímek ČMP

Filmová prezentace Českomoravského pomezí získala Cenu poroty v prestižní soutěži snímků s tématikou propagace turistických oblastí. Jeho zveřejnění nejen na webu ČMP by mohlo být opět dalším krokem k nalákání návštěvníků z jiných částí republiky do našeho regionu.
Jubilejní 45. ročník festivalu filmů a multimédií s turistickou tématikou Tourfilm se uskutečnil v Karlových Varech od 4. do 6. října. Soutěžní přehlídky, do které bylo v letošním roce přihlášeno celkem 656 spotů, filmů a multimediálních prezentací ze 136 zemí světa, se zúčastnilo také Českomoravské pomezí. Tato turistická oblast soutěžila s internetovou prezentací, která zahrnuje portál www.ceskomoravskepomezi.cz propojený se stejnojmennou facebookovou stránkou a nově také web optimalizovaný pro uživatelsky pohodlnější prohlížení v mobilních telefonech. Posláním festivalu Tourfilm je uvést a ocenit filmy a multimédia, které svou obsahovou náplní a uměleckou úrovní přispívají k rozvoji domácího i zahraničního cestovního ruchu. Festivalový program vyplnily prezentace zaměřené na cestovní ruch, projekce soutěžních snímků i multimediální fórum. Ve čtvrtek večer pak byla ve velkém sále Grandhotelu Pupp pod moderátorským vedením herce Tomáše Hanáka slavnostně předána ocenění vítězům jednotlivých kategorií v rámci národní části soutěže nazvané Tour Region Film. Pro turistickou oblast vymezenou historickými městy Litomyšl, Polička, Svitavy, Moravská Třebová a Vysoké Mýto je to již druhé ocenění na festivalu Tourfilm v řadě. V loňském roce získal Cenu poroty v kategorii propagačních spotů krátký snímek Českomoravského pomezí cílený na rodiny s dětmi. Ačkoli se letošní turistická sezóna teprve chýlí ke konci, už nyní jsou v plném proudu přípravy na sezónu příští. Pro návštěvníky budou připraveny webové stránky i tištěné materiály s novými turistickými programy, kterými se budou moci inspirovat při návštěvě regionu. Netradičním způsobem upozorní na Českomoravské pomezí a jeho osobnosti a atraktivní místa také krátké animované spoty. Novinky se chystají i v oblasti multimédií. Kromě dalšího rozvoje webového portálu a facebookové prezentace bude v příštím roce spuštěna také nová hra pro všechny uživatele tzv. chytrých telefonů. Návštěvníky provede nejzajímavějšími místy Českomoravského pomezí a přinese spoustu zábavy i možnost soutěžit s ostatními uživateli aplikace. Jiří Zámečník, marketingový manažer cestovního ruchu