Pro nezájem se ruší příměstská doprava

Moravskotřebovští občané vloni volali po zřízení městské dopravy. Radní proto rozhodli o rozšíření autobusové dopravy o tři spoje. Vyšli tak vstříc nejen školákům, ale také seniorům a pracujícím. Bohužel lidé nové spoje nevyužívali.

Rada rozhodla, že nové spoje od března zruší.

Od září jezdí v Moravské Třebové autobusy, které lidem usnadňují cestu do školy, do zaměstnání nebo k lékaři a na nákupy. Obyvatelé ale o tuto službu brzy přijdou. Důvodem je malý zájem.

„Využití městské dopravy nesplnilo naše očekávání. Stávající výsledky těchto autobusových spojů nepřinesly požadované výsledky a jsou vyjma ranního školního spoje užívány občany velmi poskrovnu. Budeme ale jednat s ČSAD o tom, aby zůstaly zachované spoje číslo 102 a 103 ke školám a k nemocnici,“ uvedl místostarosta Miloš Izák.

Ve stávajícím rozsahu zůstanou spoje zachované jen do března. „Poté zůstanou zastávky pro školáky. Jedná se o ranní spoj, který bude ČSAD nadále provozovat jako součást své dopravní obslužnosti. Autobus bude tedy i nadále jezdit k nemocnici a na ulici Školní k ZŠ Palackého. Ostatní linky budou zrušeny, protože měly nulovou vytíženost,“ dodal Miloš Izák. Lidé mohou rozšířenou autobusovou dopravu využívat do šestého března, kdy vyprší smlouva s ČSAD.

Vedení města se vloni problematikou příměstské dopravy intenzivně zabývalo. Připravilo zvláštní dotazníky pro občany, které vyhodnotilo a na jejich základě dopravu zřídilo.

„Věřil jsem, že obyvatelé města spoje uvítají. Je mezi námi určitá část občanů, která nemá auto a má problém se dostat z jednoho konce města na druhý. Jedná se především o starší občany, kteří mají daleko za nákupy, k lékaři nebo do města. Bohužel můj odhad nevyšel. Byla to služba zřízená na přání našich občanů. Dlouhodobě po ní volali Jelikož náklady na provozování dopravy nejsou nejnižší a zájem občanů je minimální, nevidím důvod, proč bychom měli službu nadále provozovat,“ sdělil místostarosta.

Finanční náklady na provoz příměstské hromadné dopravy jsou od 1. září do 6. března devadesát tisíc korun. Na celý rok sto osmdesát tisíc korun. Přitom tržby za jízdné, které se z této částky odečítají byly sedm set až osm set korun měsíčně. Takové plýtvání s městskými financemi nemohli moravskotřebovští radní nadále podporovat.

Vytvořeno 17.2.2010 10:56:28 | přečteno 269x | ernest