OPLZZ 89 - Zvyšení kvality řízení
V souladu s podmínkami výzvy jsme stanovili cíle předkládaného projektu, zlepšit kvalitu řízení a managementu na MÚ v Moravské Třebové a zefektivnit rozvoj našich zaměstnanců. Jeho součástí byla také definice nové komunikační strategie v návaznosti na průzkum spokojenosti občanů, sledující větší otevřenost a vstřícnost úřadu směrem k veřejnosti.
Do projektu jsme zapojili všech 76 zaměstnanců úřadu a 10 zastupitelů, kteří tvořili cílové skupiny projektu.
Cílů stanovených výzvou jsme dosáhli realizací uvedených projektových aktivit, které vycházely z výsledků systémového auditu, provedeného v úvodní fázi projektu jako vstupní krok pro veškeré navazující činnosti:
- Implementace principů projektového řízení do praxe úřadu.
- Implementace procesního řízení do praxe úřadu.
- Tvorba a realizace systémových opatření vedoucích k zefektivnění řízení lidských zdrojů.
- Implementace metod, postupů a dobré praxe v oblasti finančního řízení, řízení ekonomiky v období finanční krize, předcházení či eliminace dopadů finanční krize.
- Vzdělávání zaměstnanců.
- Tvorba a zavedení systémových změn vedoucích k vyšší transparentnosti a otevřenosti úřadu samosprávy (good governance).
Aktivity jsme realizovali za účasti externího dodavatele, který byl vybrán na základě výběrového řízení, rozhodujícím faktorem byla kvalita poskytovaných služeb a zkušenosti dodavatele. Dodavatel průběžně komunikoval se členy realizačního týmu a zajistil tak maximální kvalitu a efektivitu všech výstupů projektu.
Projekt probíhal po dobu 27 měsíců (od března 2013 do května 2015), rozsah aktivit a jejich harmonogram byl pečlivě připraven ve spolupráci se zaměstnanci úřadu tak, aby jeho realizace nezatížila běžnou činnost našich zaměstnanců a nedocházelo tak ke zbytečným komplikacím. Projektový tým byl sestaven z našich nejzkušenějších pracovníků s potřebnou kvalifikací a přirozeným respektem ze strany zaměstnanců. Celý koncept projektu jsme důsledně zvažovali a následnou administraci jsme úspěšně zvládli.
Informace o zahájení a průběhu realizace projektu:1. monitorovací
zpráva
2. monitorovací
zpráva
3. monitorovací
zpráva
4. monitorovací
zpráva
5. monitorovací zpráva
6. monitorovací zpráva
(závěrečná)
Aktivita 01 – Zahájení – Systémový audit, organizační podpora projektu
Aktivita 02 – Implementace principů projektového řízení do praxe úřadu
Analýza
projektového řízení
Směrnice
Projektové řízení v rámci MÚ
Manuál
projektového manažera_příloha č. 1 směrnice
Manuál
projektového manažera_příloha č. 2 směrnice
Manuál
projektového manažera_příloha č. 3 směrnice
Manuál
projektového manažera_příloha č. 4 směrnice
Manuál
projektového manažera_příloha č. 5 směrnice
Aktivita 03 – Implementace procesního řízení do praxe úřadu
Analýza
systému procesního řízení_final
Mapa procesů
Popis vybraných
procesů
Návrh
optimalizace procesů MU
KPI
ukazatele a nastavení jejich vyhodnocování
Metodika
zefektivňování procesů
Aktivita 04 – Tvorba a realizace systémových opatření vedoucích k zefektivnění řízení lidských zdrojů
Analýza
systému řízení lidských zdrojů
Systém
hodnocení – SWOT analýza systému hodnocení
Manuál
hodnotitele
Kompetenční
model
Systém hodnocení
Standard
personalistiky
Aktivita 05 – Implementace metod, postupů a dobré praxe v oblasti finančního řízením řízení ekonomiky v období finanční krize, předcházení či eliminace dopadů finanční krize
Nastavení
ukazatelů rozpočtů a pravidel řízení finančního zdraví města včetně
definovaných KPI
aktualizace
Analýza financí obce 03–2015
Rozpočtový
výhled se SWOT 03–2015
Aktivita 07 – Tvorba a zavedení systémových změn vedoucích k vyšší transparentnosti a otevřenosti úřadu samosprávy (good governance)
Vstupní
analýza a průzkum spokojenosti občanů
Akční
plán komunikanční strategie
Komunikační
strategie
Příloha | Velikost |
---|---|
![]() | 383.78 KB |
![]() | 116.35 KB |